Het verhaal achter de Micro Condor

  • Geplaatst op
  • Door Hannah
  • 0
Het verhaal achter de Micro  Condor

De Micro Condor, Micro's lichtgewicht, opvouwbare elektrische step, is ontwikkeld met de forens in gedachten. Een gesprek met de Zwitserse product manager Gian Zimmerman, over de ontwikkeling van emicro tot en met de Condor, alsmede de toekomst van LEV's (Light Electronic Vehicles).

Wat onderscheid de Condor van andere elektrische steppen?

Het is de enige elektrische step voor volwassenen die volledig is ontwikkeld in Zwitserland en zelfs in Europa. Hierdoor was het mogelijk om features toe te voegen met specifiek de Europese markt in gedachten. Een voorbeeld hiervan is de cruise control, waar vervolgens de andere markten van profiteerden.


Welk doel had je in gedachten tijdens het ontwerp en de creatie van de Micro Condor?

Na analyse van de markt voor elektrische steppen wilden we een premium step ontwikkelen waarmee comfortabel grotere afstanden konden worden afgelegd. Een end-to-end oplossing. Hiermee voldoen we aan de behoefte aan een elektrische step die stabiel en comfortabel is met veel grip. Het moest een echt alternatief voor elektrische fietsen worden. Met de Condor hoef je niets te doen, hij doet alles voor jou. Je arriveert zonder een enige zweetdruppel. Wil je echter wel een work out dan kun je de motion control modus aanzetten.
 
 

Wat waren de grootste uitdagingen tijdens het ontwerp proces van de Condor?

Het was een uitdaging om de unieke two-way gashandel en handrem te implementeren. Er moest een kabel van de gashandel tot aan de achterrem worden geleid, om ervoor te zorgen dat de berijder eenvoudig kon remmen.
 
Een andere uitdaging was ons uitgangspunt om de step zo compact en licht mogelijk te houden. De Condor wijkt hier enigszins vanaf. Dit is de uitkomst van de vele interviews en customer feedback die we hadden verzameld, waardoor we wisten dat er in de markt sterke behoefte was een grotere premium elektrische step met zeer goede performance en comfort.
emicro Condor electric scooter throttle
 

Wat is het grootste voordeel van de Condor volgens jou? 

Het grotere bereik, maakt dat je met vertrouwen grotere afstanden kunt afleggen. En hij is zo eenvoudig in gebruik dat iedereen er gelijk met vertrouwen op kan weg steppen. De dubbele rem op voor en achterwielen maakt hem bovendien erg veilig, je staat in een mum van tijd stil.

 

Hoe is het comfort van de Micro Condor verbeterd ten opzichte van de emicro?

De unieke 200mm foam core rubber wielen hebben een tweeledig effect op comfort en veiligheid van de forens.
  • Ten eerste zorgen de grotere 200mm wielen dat oneffenheden op de weg gemakkelijk worden geabsorbeerd in vergelijking met steps met kleinere wielen.
  • Ten tweede is rubber zacht, hetgeen voor extra vering zorgt. Tegelijkertijd geeft het veel grip waardoor je niet snel zult slippen, in vergelijking met standaard steppen. Je bent één met de ondergrond. 
The power is yours
 

 

Zullen elektrische steps als de Micro Condor het dagelijks forensen veranderen?

Dat is een interessante vraag, omdat de gewoontes van mensen over de hele wereld verschillen. Er staat heel veel te gebeuren op dit gebied. Je ziet op veel plekken stepdeelsystemen ontstaan. De oorspronkelijke visie van Wim Ouboter, CEO van Micro en de uitvinder van de compacte vouwstep - om een vervoermiddel voor de last mile te ontwikkelen lijkt daarmee relevanter dan ooit. Twintig jaar na de introductie van de eerste Micro step worden steps nu steeds populairder en door de elektrische variant zijn ze bezig aan een sterke opmars. 
 

Hoe is de Micro Condor getest?

De micro Condor is zeer uitvoerig en grondig getest. We hebben een aantal ‘real life’ testen alsmede test in endurance labs. We hebben een aantal werknemers gevraagd om 8 uur per dag met de Condor te rijden. Zij hebben inmiddels al zo'n 1700km afgelegd. Daarnaast hebben we duurzaamheid - en kwaliteitstests gedaan in het laboratorium. We testen bijvoorbeeld over twee grote drum rolls die vol zitten met hobbels. De kabels worden ook getest door de stuurstang 5000 keer in en uit te schuiven.
 

Wat zie je als de steunpilaren van de toekomst van Urban Mobility?

Er is een compleet ecosysteem ontstaan met PETD's; je hebt elektrische steps, e-bikes en zelf balancerende voertuigen - Hoverboards, Solo wheels en Segways. Het hebben van een stuur of handvat heel belangrijk op het moment dat je 25 km/u gaat, gekoppeld aan een goed getest en betrouwbaar remsysteem. Naar mijn mening zullen zelf balancerende voertuigen om die reden nooit dezelfde acceptatie krijgen als elektrische steps, niet alleen voor hun eigen veiligheid, maar ook die van de medeweggebruikers.

 
 
electric emicro Condor
 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.